Maklumat Lajnah

~ Perhatian !! ~

BIAR ISLAM JADI SANJUNGAN,ILMU JADI PENYULUH KEHIDUPAN

~Jom Cari Redha Allah~

~Jom Cari Redha Allah~

Monday, October 13, 2008

KASIH BUAT-MU...

p/s: nukilan buat 'insan biasa' dan sahabat2 serta diri sendiri

Tuhan,
Hadirkanlah cintaku untukMU,
Wujudkanlah kasih yang berpanjangan dariku buat RasulMU,
Semaikanlah rasa cintaku pada sahabat-sahabat RasulMU,
Kuatkanlah ikatan kasih sayangku pada keluarga dan sahabat-sahabatku,
Moga dengan itu bertambahlah cinta dan rasa kasih sayangMu kepadaku…

Tuhan,
Jauhkanlah aku dari cinta duniawi,
Cinta pada harta dan kedudukan,
Cinta pada kemewahan dan kecantikan,
Dan cinta kaum adam yang melalaikan..

Tuhan,
Andai aku ditakdirkan jatuh cinta,
Ku harap cintaku untukMU tidak akan luntur,
Ku harap cintaku padanya tak melebihi dan melalaikan,
Ku harap cintaku kerana cintanya padaMU Ya Allah,
Jika hilang cintanya padaMU, Hilang jugalah cintaku untuknya..

Tuhan,
Dunia ini terlalu perit untuk dilalui,
Onak dan ranjau yang berduri kian menusuk dan menikam jiwaku,
Semakin tua aku di dunia yang fana ini,
Semakin besarlah dugaan yang menimpa diri,
Rasa bertuhan kian hilang,
Kasih sayangku kian pudar,
Ke mana harus ku bawakan diri ini Ya Allah..
Apa dosa yang aku lakukan sehingga Engkau menjauhkan aku dariMU?

Tuhan,
Andai esok tiada untukku,
Izinkan aku mendambakan cintaku hanya untukMU,
Terlalu kerdil diri ini, adakah aku wujud di pandanganMU?
Adakah aku salah seorang yang akan merasai nikmat berada di jannahMu?
Ataupun akulah salah seorang yang merasai bahang api nerakaMU?
Aduh! Jeritan batinku kian menerkam dan membakar..

Oh Tuhan..
Sungguh payah aku mendapatkan rasa cintaMU,
Beruntunglah orang soleh,hebatnya cinta mereka padaMU,
Hingga makan tidur tak lena kerna mengenangkan dosa padaMU,
Aku bilakah lagi Tuhan? Dapat sedikit pun jadilah..
Bilakah akan ku istiqamah menghidupkan malam ku?
Di waktu orang mimpi,aku sibuk memujaMU,
Merintih padaMu..Oh,indahnya nikmat sebegitu..Kurniakan padaku Tuhan…


nukilan:aisyah Hanin-

No comments: