Maklumat Lajnah

~ Perhatian !! ~

BIAR ISLAM JADI SANJUNGAN,ILMU JADI PENYULUH KEHIDUPAN

~Jom Cari Redha Allah~

~Jom Cari Redha Allah~

Friday, October 17, 2008

~CINTA-MU~

Tuhanku,
Aku tertanya- Tanya,kenapa hingga saat ini aku leka?
Sedangkan aku tidak pasti panjang mana umurku..
Aku takut.. andai tidurku malam ini adalah tidur selamanya..
Sampai bila aku harus begini?
Tiada usaha mendamba CINTA-Mu,
Tiada kesungguhan mengharap redha-Mu..

Aku akur, aku milik-Mu,
Aku tahu mati itu pasti,
Tapi kenapa CINTAku pada-Mu belum utuh?
Sedangkan rasa CINTA ini ku serahkan pada sesuatu
Yang belum pasti jadi milikku selamanya,
Yang belum tentu membahagiakan ku,
Membahagiakan ku dan menyayangiku,
Harta, wanita, lelaki, wang, pangkat, kedudukan..
Aduh!!! Jahilnya diri ini..
Aku tahu kau yang sepatutnya disembah,
Tapi aku belum rasa nikmat dan keindahan mencintai-Mu..

Betapa kerasnya hati ini, betapa hinanya diri,
Andai sebelum ajalku ku rasa manisnya bersama-Mu,
Itu sudah cukup bagiku..
Andai matiku dalam keimanan pada-Mu,
Tidak ku rasa sia- sia diciptakan oleh-Mu..
Namun, aku takkan putus asa..
Kan ku kejar rasa CINTA itu,
Biar sukar, tapi syurga-Mu pasti bg hamba-Mu yang mendamba kasih-Mu,
Selagi ku bernyawa..aku akan cuba...

p/s: buat sahabat2 JT-Unipen..
Ketahuilah,
kita sebenarnya lebih cintakan dunia dari mengejar cinta Allah dan hari akhirat.
Sedarlah diri..
kita sebenarnya sedang tunduk pada seruan iblis dan syaitan..
insaflah..
takut2 kita tidak sempat bertaubat pada-Nya..
andai ajal menjemput, saat itu kita sengsara dan menyesal,
ajal tidak menunggu usia tua, mugkin sekejap lagi malaikat maut menjemput..
bersediakah kita????
Tepuk dada, tanya iman...

nukilan ; aisyah_hanin

No comments: