Maklumat Lajnah

~ Perhatian !! ~

BIAR ISLAM JADI SANJUNGAN,ILMU JADI PENYULUH KEHIDUPAN

~Jom Cari Redha Allah~

~Jom Cari Redha Allah~

Thursday, March 5, 2009

TAJA SET SELAMATKAN AQIDAH..


Rasanya ana perlu ceritakan hal ni. Penting untuk kita tahu dan ambil peduli, jika anda betul2 sayangkan Islam, pasti anda geleng kepala..

Pada sekitar tahun 70-an, di zaman pemerintahan United Sabah National Organization (USNO), proses pengislaman penduduk Sabah, terutamanya di kawasan pedalaman giat dijalankan oleh kerajaan negeri dan United Sabah Islamic Association (USIA). Natijahnya Islam telah dijadikan sebagai agama rasmi negeri Sabah hasil kemasukan ratusan ribu penduduk Sabah.Walaubagaimanapun, proses pengislaman ini tidak disusuli dengan langkah pemurnian aqidah. Hasilnya sebahagian besar dari mereka kembali ke agama asal mereka. Sebahagian yang lain memilih KRISTIAN sebagai agama baru hasil dari dakyah kristianisasi yang hebat di kawasan pedalaman.

Dalam satu laporan yang dikeluarkan oleh Utusan Borneo, tidak silap ana pada tahun 2001, dianggarkan 70 ribu penduduk Sabah dilaporkan keluar dari agama Islam.Proses kristianisasi ini terus berlangsung tanpa sebarang usaha serius dari kerajaan negeri mahupun kerajaan pusat bagi mempertahankan aqidah umat Islam di Sabah yang semakin terhakis. Walaupun usaha-usaha dari beberapa badan bukan kerajaan (NGO) berterusan, namun kekangan dari segi kewangan dan tenaga kerja menjadi penghalang utama.

Oleh sebab tu, sebaiknya kita tidak membutakan mata dan memekakkan telinga dengan krisis aqidah yang melanda saudara se-Islam kita. Hanya Islam agama Yang Benar.. Selamatkan mereka sebelum murtad.. Makna Hidup untuk Memberi..

Apa yang perlu dibuat?

JOM BERAMAL!!

-satu set sumbangan bernilai RM30 sahaja
-sumbangan ke Akaun CIMB -12180099132527
-maklumkan jumlah sumbangan anda kepada saudara nadir ( 019-8110964 )

SYUKRAN KASIRAN...

( untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut , bolehlah berhubung terus dengan saudara nadir atau rujuk Sila http://nurilhakim.blogspot.com/ )

Sebagai sokongan juga, ana harap sahabat2 boleh mengiklankan Set Aqidah ni kat website and blog sahabat2… Dengan usaha kecil kita ini, ana bermohon Semoga Allah memudahkan urusan dunia dan akhirat kita..

No comments: